≡ Menu

Kaip Gyventi Be Vaistų, Būti Sveikam Ir Turėti Energijos Perteklių? Sąmoningo Badavimo Mokslas Ir Menas

 

image

Valgyti, kai tu sergi, reiškia maitinti savo ligą.

Hipokratas

“Žmogus yra vienintelis gyvūnas, kuris nenustoja valgyti kai suserga – net jei jis neturi apetito, o maistas jam kelia pykinimą.”

Alan Cot


Aš visiškai nevartoju vaistų jau daugiau, kaip 16 metų.

Nes būdamas 14 metų aš, kaip ir kiti mano šeimos nariai, perskaičiau Polio Brego knygą “Badavimo stebuklas” ir pradėjau eksperimentuoti – periodiškai nieko nevalgyti po 24 arba 36 valandas.Tai ne tik eliminavo vaistus iš mano gyvenimo, bet ir pakeitė mano suvokimą apie žmogaus kūną, sveikatą bei tai, kas man yra prieinama, įmanoma ar neįmanoma.

Dabar, kai tik aš susergu – arba dar prieš susergant – aš tiesiog “išjungiu” maistą tol, kol pagrindinis ligos blogumas praeina (dažniausiai 24 arba 36 valandoms). Ir darau tai ne tik slogai gydyti.

2011 metų vasarą man įkando erkė.

Iš pradžių aš nekreipiau į tai dėmesio – ne pirmas ir ne paskutinis kartas.

Bet už poros savaičių man pradėjo “degti” kairiosios rankos odos paviršius. Tada periodiškai nutirpdavo/nukaisdavo kairioji pakaušio pusė iki sprando. Tada viduryje kairės rankos bicepso atsirado taškas, kurį skaudėjo be jokios priežasties. Galiausiai, pradėjo “degti” ir dešinės rankos odos paviršius.

Aš supanikavau.

Todėl perskaičiau viską, ką tik radau apie erkes internete ir išsiaiškinau, kad tai tikrai ne Laimo liga – jokių ratilų aplink įkandimą nebuvo.

Kadangi antroji erkių pernešama liga – erkinis encefalitas – niekaip negydoma, į medikus net nesikreipiau: žinojau, kad apie savo kūną ir savo galimybes aš žinau daugiau, negu jie.

Todėl tiesiog trims paroms išjungiau maistą.

Praėjus toms trims paroms pagrindiniai simptomai dingo ir nors aš jaučiau, kad dar ne viskas baigta, bet atgavau vidinę ramybę, pusiausvyrą bei pasitikėjimą savo ketinimo galia – žinojau, kad aš kausiuosi su ta nesąmone, kuriai pavyko įsiskverbti į mane ir ją nugalėsiu.

Greitomis apsitvarkiau savo reikalus ir išvažiavau į vieną mažą, nuostabų miestelį su dviem ežerais ir senu vienuolyno ansambliu pas savo močiutę.

Ten aš išjungiau maistą dar penkioms paroms.

Miegas, pasivaikščiojimai gryname ore, maudynės ežere, kritusi fizinė energija, bendras procesų sulėtėjimas ir labai mažai minčių: labai įdomus patyrimas mąstyti tik tai, kas Tau iš tikro svarbu – nes kitoms mintims paprasčiausiai nebeturi jėgų.

Tada penkios paros pagaliau baigėsi, aš vėl pradėjau valgyti ir supratau, kad laimėjau.

Simptomai dingo ir negrįžo, o aš vėl jaučiausi sveikas bei sklidinas energijos, kaip ir anksčiau.

Dar daugiau – aš ne tik saugiai persirgau pavojinga liga be jokių komplikacijų per rekordiškai trumpą laiką (10-15 dienų iki visiško išgijimo) ir įgijau natūralų įmunitetą nuo erkinio encefalito be jokių skiepų (kurie dažnai būna pavojingesni už pačią ligą), bet ir tapau stipresnis, drausmingesnis bei labiau pasitikintis savimi ir pasauliu.

Fuck yeah!..

Tokia yra sąmoningo badavimo galia.

Terminą “sąmoningas badavimas” aš naudoju todėl, kad jis man tiksliausiai nusako esmę:

  • Tiesiog “badavimas” suponuoja, kad Tu neturi kitos išeities ir esi priverstas badauti, taip kenkdamas savo sveikatai ir galbūt net keldamas grėsmę gyvybei – išgirdus žodį “badavimas”, dažnam prieš akis iškyla skeletiniai afrikos vaikai išpampusiais pilvais, o galvoje nuskamba šventoji baimės trejybė: karas, maras ir badas.
  • “Pasninkas” tiktų kiek labiau – nes jis reiškia savanoriškai pasirenkamą nevalgymą – bet šis terminas turi stiprų religinį prieskonį, o su man religijomis ne pakeliui. Be to, pasninkas dažnai reiškia ne nevalgymą apskritai, o tik tam tikrų patiekalų atsisakymą. Netikslu.

Todėl sąmoningas badavimas man buvo tikras “bingo!..”:

Badavimas, kurį Tu pasirenki pats savo noru – nes esi pakankamai sąmoningas išeiti už savo senų, ribojančių baimių, prielaidų bei įsitikinimų ir suvokti, kad badavimas Tavęs ne tik nenužudys, bet ir suteiks Tau tiek energijos, džiaugsmo ir sveikatos, kiek Tu neturėjai jau labai seniai. O gal ir niekada iki šiol.

Kraštutiniu atveju – sąmoningas badavimas gali išgelbėti Tavo gyvybę.

(Skaityk toliau ir pamatysi, kad šį sakinį verta suprasti visiškai pažodžiui.)

Nors mano sąmoningo badavimo praktika prasidėjo būtent nuo Polio Brego, anksčiau aš savotiškai gėdijausi šio autoriaus – jis rašė labai entuziastingai bei įkvepiančiai, bet tuo pat metu kažkas labai naivaus ir nemoksliško buvo jo knygose.

Todėl nors aš pats reguliariai praktikavau sąmoningą badavimą, bet kitiems jį rekomenduodavau labai retai ir atsargiai – tik savo artimiausiems žmonėms ir tik tada, kai jie susidurdavo su smulkiomis, bet nemaloniomis sveikatos problemomis.

Dabar, po 16 metų asmeninės praktikos ir internete vis labiau prieinamų naujausių medicininių tyrimų, aš pagaliau turiu pakankamai pasitikėjimo pasakyti:

Sąmoningas badavimas yra absoliučiai fantastinis mokslas ir menas, kurį įvaldęs Tu gali tapti visiškai nepriklausomu nuo globalios farmacijos monstrų ir dabartinės “sveikatos apsaugos” sistemos.

MOKSLAS

Kaip ir kodėl veikia sąmoningas badavimas?

Mano dabartiniu suvokimu, fenomenalus sąmoningo badavimo efektyvumas remiasi ant trijų banginių – antropologinio, biologinio ir psichologinio.

1. Antropologinis mechanizmas:

Tavo protėviai du šimtus tūkstančių metų gyveno, kaip medžiotojai-rinkėjai ir tik vos prieš 10 tūkstančių metų pradėjo gyventi, kaip žemdirbiai.

Todėl jie tiesiog neturėdavo ką valgyti kasdien, kas porą valandų: šimtus tūkstančių metų žmonės susimedžiodavo arba susirasdavo maisto, jį suvalgydavo ir turėdavo vėl eiti ieškoti maisto arba medžioti – dažnai ištisas dienas ar net savaites.

Žodžiu, Tavo DNR tiesiog užprogramuota taip, kad Tu geriausiai funkcionuoji tada, kai nevalgai kasdien.

2. Biologinis mechanizmas:

Supaprastintai aiškinant šį mechanizmą, galima sakyti, kad Tavo organizmas dirba dviem režimais:

  1. Absorbuoja vertingas medžiagas;
  2. Šalina nereikalingas medžiagas (toksinus).

Įsivaizduok, kad kai Tu valgai – Tavo organizmas nuolat dirba, o kai Tu sąmoningai badauji – jis ilsisi, susitvarko namus ir išsineša šiukšles:

Kada paskutinį kartą Tu nieko nevalgei bent 24 valandas? Kada paskutinį kartą Tu davei savo nuolat dirbančiam organizmui bent parą išeiginių? Kiek laiko Tavo organizmas jau dirba visai be savaitgalių?

Tada esminis klausimas:

Kiek ilgai Tu pats galėtum tempti be išeiginių?

Nelabai ilgai, tiesa? Ir kuo ilgiau dirbtum be išeiginių, tuo greičiau “perdegtum”.

Tas pats nutinka ir Tavo kūnui – kai medžiagų absorbavimo krūvis tampa per didelis, toksinų Tavo kūne susikaupia per daug, todėl jis tiesiog “perdega” ir Tu susergi.

O kai Tu badauji, Tu pagaliau leidi savo organizmui susitvarkyti tai, ką jis turi susitvarkyti.

Ir tam nereikia jokių papildomų pastangų – žolė auga savaime, žaizdos užsitraukia, o lūžę kaulai sugyja, jeigu tik Tu jiems netrukdai.

3. Psichologinis mechanizmas:

Pasirodo, placebo efektas veikia, net kai Tu žinai, kad tai ne tikras vaistas, o placebas. (1)

Kodėl?

Nes svarbiau ne pats vaistas, o už jo slypintis veiksmas arba ketinimas: Tu gali netikėti, kad kažkoks konkretus veiksmas Tau padės, bet jei Tu vis tiek jį atlieki, savo paties nuostabai Tu gauni rezultatą.

Todėl kai Tu darai kažką kitaip, nei Tau įprastą – pertrauki savo valgymo įpročius tam, kad geriau jaustumeis, būtum sveikesnis ir turėtum daugiau energijos – Tu neišvengiamai gauni naują rezultatą, kuris nepriklauso nuo to ar Tu tiki badavimo efektyvumu ar ne.

Tai dar yra vadinama ketinimo galia arba veiksmu be tikėjimo.

Suprantu, kad “ketinimo galia” Tau vis dar gali skambėti, kaip eiliniai ezoteriniai paistalai, todėl pamaitinkime Tavo racionalųjį protą “kietais” moksliniais faktais – vis daugiau naujų medicininių tyrimų patvirtina, kad periodinis trumpalaikis badavimas:

  • Ilgina gyvenimą (2)
  • Mažina diabeto riziką (3)
  • Gerina smegenų veiklą (4)
  • Padeda sėkmingai kovoti su vėžiu (56)
  • Stipriną širdį ir mažina širdies ligų riziką (7)
  • Padidina apsaugą nuo Parkinsono bei Alzhaimerio ligų (8)
  • Gydo artritą, astma, alergijas, bakterines, virusines ir grybų sukeliamas ligas (9)
  • Gražina odą – nes per odą pašalinama didelė dalis toksinų. Kai jų Tavo kūne mažiau – Tavo oda švaresnė.
  • Ir t.t.

Sveikatai naudingų trumpalaikio badavimo faktų neabejotinai yra ir daugiau – ir jų atsiras vis daugiau laikui bėgant – tik jie niekaip nepasiekia dabartinės žiniasklaidos paradinių vitrinų dėl labai paprastos priežasties:

Sąmoningo badavimo neparduosi.

Nei vaistinėje, nei “Top Shop’e”.

Tačiau internete Tu gali pats susirasti visą kalną nuolat augančių mokslinių duomenų, kurie rodo trumpalaikio periodinio badavimo naudą (angliškai “intermittent fasting” arba “alternate day fasting”) – dalį nuorodų rasi išnašose straipsnio pabaigoje.

Bet žinai ką?

Tavo protui faktų niekada nebus gana, jam nuolat reikės daugiau. Ir jei tik Tu leisi – Tavo protas iki laiko pabaigos knisis po internetą ieškodamas “dar vieno, tikrai galutinio įrodymo”. Kokia nesąmonė!..

Todėl Tu pasielgsi daug išmintingiau ir gausi daug daugiau asmeninės naudos, jei Tu tiesiog imsi aukščiau išvardintus faktus ir paversi juos savo asmeniniais eksperimentais.

Tai ir yra tikrasis

MENAS

Nes žinoti faktus yra viena.

Bet nuosekliai ir elegantiškai taikyti tas žinias savo gyvenimo praktikoje yra visai kas kitą.

Ypač žinant, kad Tu greičiausiai esi labai įpratęs valgyti kasdien ir jau vien mintis šiandien nieko nevalgyti Tau siejasi su skausmu.

Todėl, kad Tu įvaldytum šį naująjį meną kaip galima lengviau ir maloniau, sek šiais 7 žingsniais:

  1. Nuspręsk
    Nuspręsk, kad Tu dar šią savaitę išbandysi sąmoningą badavimą – nieko nevalgysi 24 arba 36 valandas – ir pradėsi tai ___________ (diena ir valanda, ne vėlesnė kaip 48 valandos nuo dabar).O tada pranešk apie tai savo “badavimo bičiuliui” – žmogui, kuriuo Tu pasitiki.
  2. Gerk daug vandens (bet nepersistenk)
    Badaudamas aš stengiuosi išgerti po 3-4 litrus per dieną. Bet jei Tau norisi gerti mažiau – taip ir daryk.
  3. Kreipk dėmesį į teigiamą sąmoningo badavimo pusę
    Ignoruok mintis kurios Tau trukdo (“kaip jau noriu valgyti!..”) ir kreipk dėmesį į Tai, kas tuo metu iš tikro vyksta Tavyje: Tavo organizmas ilsisi, valosi ir džiaugiasi.Pvz., kai aš geriu vandenį, man labai patinka įsivaizduoti, kad aš geriu skystą šviesą, kuri pasklinda po visą mano kūną, į kiekvieną ląstelę ir išneša iš ten viską, ko man nereikia.
  4. Išlauk iki galo
    Badaujant pirmą kartą ir baigiantis 24 arba 36 valandoms, Tave gali apimti silpnumas, kiek skaudėti galvą ar net šiek tiek pykinti – tai yra normali Tavo kūno reakcija į šalinamus toksinus. Nepanikuok, nepulk į šaldytuvą ir išlauk iki galo (geriausia – tiesiog eik miegoti). Rezultatai bus to verti.
  5. Vėl pradėjęs valgyti – nepersivalgyk
    Pirmą dieną valgyk tik augalinį maistą – pirmiausia daržoves, tada vaisius, riešutus, ankštinius augalus ir pan. Pirmas 4 valandas venk vaisių, nes juose esantis cukrus gali tiesiog “išjungti” Tavo darbingumą – apsvaigimas nuo maisto yra toks pat tikras, kaip ir nuo alkoholio.
  6. Atkreipk dėmesį į tai, kaip jautiesi, po badavimo praėjus parai ar dviems
    Nes Tavo kūnas pradės daug geriau jaustis praėjus maždaug parai po badavimo – kai jau bus grįžęs į sau įprastą režimą, bet švaresnis ir “techniškai tvarkingesnis” nei  anksčiau. Todėl būtinai atkreipk dėmesį į savo savijautą tuo metu: jei turi daug energijos, gerai jautiesi ir vaikštai išsišiepęs be priežasties – tai ne atsitiktinumas.
  7. Daryk tai reguliariai
    Nes kai Tu badauji pirmą kartą, pojūčiai gali būti ne patys maloniausi – silpnumas, galvos skausmas ar net nedidelis pykinimas – bet kai Tu pradedi badauti reguliariai, kiekvienas sekantis badavimas tampa vis lengvesnis, kol galiausiai nevalgyti parą ar dvi tampa vieni juokai. Be to, tikroji trumpalaikio badavimo vertė yra jo reguliarumas – jis ir atneša didžiausius geros savijautos rezultatus.

Ir už 3-6 mėnesių Tu turėsi labai galingą įgūdį savo arsenale, bei solidžią asmeninės patirties bazę – pakankamai galingą, kad vieną dieną šis įgūdis išgelbėtų Tavo gyvybę.

Ar bent jau sutaupytų Tau daug gyvenimo džiaugsmo, sveikatos ir be reikalo vaistams leidžiamų pinigų.

1 – “Placebos without Deception: A Randomized Controlled Trial in Irritable Bowel Syndrome” (Harvard Medical School, Boston, Massachusetts, )
2 – “Apparent prolongation of the life span of rats by intermittent fasting” (University of Chicago, 1945)
3 – “Alternate-day fasting and chronic disease prevention: a review of human and animal trials” (American Journal of Clinical Nutrition, 2007)
4 – “Taking a break from eating” (www.boston.com, 2012 kovo 09)
5 – “Can We Starve Cancer?” (TED conference, 2010 vasaris)
6 – “Fasting Might Boost Chemo’s Cancer-Busting Properties” (Scientific American, 2012 vasario 8)
7 – “Cardioprotection by Intermittent Fasting in Rats” (American Heart Association, 2005 lapkričio 7)
8 – “Fasting Once A Week ‘Helps Beat Alzheimer’s And Parkinson’s’” (Huffington Post. 2012 vasario 20)
9 – ”The effect on health of alternate day calorie restriction: Eating less and more than needed on alternate days prolongs life” (ScienceDirect. 2006 sausio 3)

PRANEŠIMAS:

Aš neatsakau už tai, kaip Tu naudosi šio straipsnio turinį ir kokią įtaką jis gali turėti Tavo sveikatai. Dėl labai paprastos priežasties:
Aš nesu Tavo medikas ir nežinau Tavo situacijos, istorijos, įpročių ar sveikatos būklės. Jei Tu 20 metų iš eilės kasdien valgydavai maistą iš mikrobangės ir užgerdavai alumi, kol tai vieną dieną įvėlė Tave į rimtą sveikatos problemą – kvaila tikėtis, kad vienos paros badavimas viską akimirksniu pakeis.

Todėl būk protingas, eksperimentuok atsakingai ir nenusižudyk.

Horizontal A

Patiko šis straipsnis? Pasidalink!
Ir tark savo žodį komentaruose – jis gali būti vertingesnis, nei Tu manai;)

komentarai

Horizontal A