≡ Menu

Kiek Tau Iš Tikro Kainuoja Nesugebėjimas Atsipalaiduoti? Nesąmoninga Raumenų Įtampa: Slapta Neurobiologinė Tikrovė Po Tavo Oda

 

image– Žiūrėk, kaip Tu atrodai.

Ema eilinį kartą vykusiai šaipėsi iš manęs:

Ji pražiojo savo burną taip, kad matytųsi tik apatiniai dantukai, nukreipė lūpų kampučius žemyn, įtempė kaklo bei žandikaulio raumenis ir..

Mielas mano merginos veidas staiga transformavosi į groteskišką „ryklio šypseną“.

Iš pradžių aš tiesiog raičiausi iš juoko nuo meistriškų Emos grimasų, nes paprasčiausiai netikėjau, kad tikrai galiu taip atrodyt iš šono.

Tada vieną kartą netyčia atkreipiau dėmesį į lengvą raumens įtempimą apatinėje veido dalyje ir, nieko nekeisdamas, nuvedžiau save prie veidrodžio:

– O dangau!.. Linai, ar tai tikrai Tu?

Iš veidrodžio į mane žvelgė keistas jaunuolis – slapto mokslinio eksperimento auka? – su akivaizdžiu ryklio genu.

Kažkokiu būdu aš įpratau nesąmoningai įtempti apatinius veido raumenis ir pats visiškai to nepastebėti.

Šis įvykis švelniai stuktelėjo mano sąmonę plačiuoju kirvio galu:

Kiek dar raumenų mano kūne yra nesąmoningai įsitempę dabar? Ir kodėl? Ir kaip? Ir ką būtent tai reiškia? Ir..

Ištisa klausimų lavina pagavo mano dėmesį bei vaizduotę ir nutempė juos gylyn triušio urvu į keistą stebuklų pasaulį, kuris visada egzistavo tiesiog man prieš akis.

Tiksliau, po mano paties oda.

KAS BŪTŲ JEI TU SUŽINOTUM, KAD…

Tavo kūne egzistuoja didžiuliai kiekiai nesąmoningos raumenų įtampos;

Nors ir nejuntama, ši įtampa daro Tau labai daug konkrečios, pamatuojamos žalos, apie kurią kažkodėl niekas nekalba;

Nuo Tavo sugebėjimo šalinti nesąmoningą raumenų įtampą iš savo kūno, priklauso..

Beveik viskas:

  • Tavo energijos lygis;
  • Tavo psichologinė būklė ir emocinė gerovė;
  • Tavo imunitetas ir sveikata;
  • Kasdienių Tavo sprendimų kokybė ir jų nešami rezultatai.

Kas būtų, jei Tu sužinotum, kad…

Tik nuo Tavo sprendimo priklauso – pakreipsi savo gyvenimą aukštesne trajektorija ar liksi ten, kur esi.

Keliaujam kartu?

STRESĄ IR ĮTAMPĄ GARBINANTI SEKTA KULTŪRA

„Kai tik pagaunu save daugumos pusėje, suprantu, kad metas stabtelėti ir pamąstyti.“

Mark Twain

„Prisitaikymas prie giliai sergančios visuomenės nėra sveikatos požymis.“

Jiddu Krishnamurti

Kad kartais – dažnai – mano kūno raumenys nesąmoningai įsitempia, aš žinojau seniai:

  • Aš pats pastebėdavau nevalingai įtemptus pirštus, plaštaką ar pečius;
  • O aplinkiniai – mano surauktą kaktą, juokingai perkreiptas lūpas ir.. Dantų griežimą naktim.

Bet anksčiau man tai tiesiog nebuvo panašu į problemą:

– Aš? Įsitempęs? Gal ir taip, jei jau sakai.. Bet.. DĖL KO tai iš tikro blogai?“

Įdomioji dalis?

Kažkodėl, aš niekada negavau jokio išsamesnio atsakymo.

Matyt, tai suprantama.

Galų gale, mes gyvenam kultūroje, kurioje į klaustuką susuktas kūnas bei kankinio bruožai veide yra nuoširdžių pastangų, gilios minties ir didelio produktyvumo ženklai;

(Vargu ar kas gali būti toliau nuo tiesos.)

O ramybė ir atsipalaidavimas siejami su tinginyste, paviršutiniškumu ar net gyvenimu kito sąskaita.

– Ir Tu leidi sau būt toks atsipalaidavęs, kai kiti aplink Tave taip sunkiai dirba?!..

Jis ne "mąsto", jis "parinasi".

Prisimeni Rodeno „Mąstytoją“? Metas pripažint, kad mus išdūrė: jis ne „mąsto“, jis „parinasi“.

Akivaizdu, jei aplinkinių akyse Tu esi tikras veltėdis – tas kuris „veltui ėda“ – Tau turėtų būt LABAI gėda.

O mes nemėgstam jaust gėdos.

Nemėgstam taip stipriai, kad bėgdami nuo jos, mes ne tik suveršim į mazgą visus savo raumenis – nugarą, antakius, sprandą, pečius.. – bet ir kaip reikiant prismaugsim savo mintis bei jausmus.

(Ech.. Ir ko tik nepadarai vardan iliuzinės matai-kaip-sunkiai-aš-dirbu harmonijos…)

Todėl nenuostabu, kad mūsų platumoje taip maža žmonių, kurie leistų sau gyventi atsipalaidavę iki pat tikrųjų savo kūno ir dvasios gelmių – ramiai, džiugiai IR produktyviai.

Mūsų kolektyvinio sąmoningumo radaras tiesiog per daug atgyvenęs, kad užfiksuotų tai, kas iš tikro svarbu.

Metas pagaliau tai pakeist.

Jei ne visoje planetoje ar Lietuvoje, tai bent Tavo asmeninėj Visatoj.

Girdėjau, čia Tu esi visagalis.

;)

NESĄMONINGA RAUMENŲ ĮTAMPA: KIEK BŪTENT JOS YRA TAVYJE?

„Niekas nėra labiau įkalintas, nei tas, kuris klaidingai tiki, kad yra laisvas.“

Goethe

„Kūnas nėra nelankstus, protas nelankstus.“

Sri K Pattabhi Jois

Pradėkim nuo elementariųjų tiesų:

Dauguma mūsų naiviai tiki, kad moka atsipalaiduoti, taip ir nestabtelėdami pamąstyti, ką iš tikro tai reiškia.

Akivaizdu, aš kaltas taip pat.

Ir jei Tavo mintyse ką tik prasisuko „bet aš tikrai moku atsipalaiduoti..“, tada prisimink save jogos pamokoje.

(O dieve!.. Aš esu… Kaladėlė.)

Faktas:

Jei Tu TIKRAI mokėtum atsipalaiduoti, Tu galėtum padaryti BET KURIĄ jogos asaną.

Pavyzdžiui, šią:

image

Vienintelis dalykas, kuris stabdo Tave, yra – atspėjai – nesąmoninga įtampa Tavo raumenyse.

(Nei Tavo genetika, nei puiki Tavo kaulų struktūra čia niekuo dėta.)

Įtampa, kurios Tu net nebepastebi, kol nepabandai suraityti savęs į Urdva Mukha Špagasana.

Įtampa, kuri per ilgus metus tapo giliu Tavo kūno įpročiu – tokiu giliu, kad Tu priėmei jį, kaip galutinę tikrovę.

Bet „tikrovė“ beveik visada yra stipriai kitokia, nei mums iš pirmo žvilgsnio atrodo:

Jei Tau dabar būtų atlikta anestezija, Tavo kūnas akimirksniu taptų toks minkštas, lankstus ir paslankus, kad jį būtų galima sulankstyti į BET KOKIĄ asaną.

Kad ir kaip absurdiškai tai skambėtų, bet netekęs sąmonės, Tu tampi tobulu jogu. Sunkioji dalis – išlikti jogu sąmoningumą atgavus:)

Ką būtent tai reiškia?

Pradžiai, 2 svarbius dalykus:

A. Tavyje egzistuoja MILŽINIŠKI kiekiai nesąmoningos raumenų įtampos;

B. Tai, kad Tu šios raumenų įtampos nejauti, nereiškia, kad ji Tau nedaro žalos.

Nes.

Tu taip pat nejauti radiacijos, anglies monoksido ar vėžio ląstelių augimo.

Kaip ir daugybės kitų „povandeninių srovių“, kurių neišmanymas gali kainuoti per brangiai.

NESĄMONINGA RAUMENŲ ĮTAMPA: KIEK JI IŠ TIKRO KAINUOJA?

Jei trumpai ir į esmę..

Kiekvienas nesąmoningai įtemptas raumuo Tavo kūne:

  1. Naudoja Tavo energiją be reikalo;
  2. Siunčia nuolatinį streso signalą į smegenis;
  3. Silpnina Tavo imuninę sistemą ir atveria kelią ligoms;
  4. Trukdo priimti kokybiškus sprendimus ir verčia Tave suktis uždarame automatinių reakcijų cikle.

Tikiu, kad beskaitant šiuos punktus Tau gali kilt keli klausimai, todėl patyrinėkim kiekvieną iš jų atskirai.

1. NAUDOJA TAVO ENERGIJĄ BE REIKALO.

„Pati blogiausia būsena – kai Tu nei atsipalaiduoji, nei nuveiki ką nors produktyvaus.“

Tim Ferriss

Tam, kad laikytų įtemptą raumenį, Tavo kūnas naudoja energiją.

Akivaizdu:

Periodiškai įtempti raumenis – trumpai, bet intensyviai – o tada juos atpalaiduoti, yra naudinga.

Nes.

Tavo kūnui, protui ir pilnaverčiam gyvenimui apskritai reikalingos dvi fazės, kurias Tu patiri pakaitomis:

  • Ir intensyvios pastangos;
  • Ir visiškas atsipalaidavimas.

Bet.

Jei Tavo raumenys įstringa kažkur pakeliui – nei iki galo įsitempę, nei visiškai atsipalaidavę – jie tik degina Tavo energiją, nenešdami Tau nei naudos, nei malonumo.

Todėl Tu pavargsti anksčiau laiko arba – dar blogiau – esi NUOLAT pavargęs.

Ir „dar šiek tiek miego“ čia nepadės.

2. SIUNČIA NUOLATINĮ STRESO SIGNALĄ Į SMEGENIS.

„Aš esu senas žmogus ir patyriau daug nelaimių, kurių dauguma man niekada nenutiko.“

Mark Twain

Įsitempę raumenys Tavo kūne aktyvuoja „kaukis-arba-bėk“ streso programą.

Įsivaizduok:

Tu eini gerai pažįstamu miško takeliu vienas namo. Temsta. Diena buvo gera ir Tu, paskendęs apmąstymuose, žingsniuoji sau su lengva šypsena.

Staiga krūmuose prieky Tavęs kažkas subraška ir tas garsas per akimirką sutelkia visą Tavo dėmesį į pavojingai tirštėjančias sutemas bei jose tykančią nežinomybę:

Tavo skrandį suspaudžia nemalonus pilvo jausmas ir Tu ŽINAI kiekviena savo ląstele, kad dabar Tu privalai būti pasiruošęs bet kam.

(Jauti, kaip pasikeitė Tavo fiziologija?)

Akivaizdu, stresas turi savo vietą evoliucijos garbės lentoje.

Jei Tavo proproprotėvis būtų leidęs sau drybsot visas suglebęs, kol jo kaimą atakuoja kryžiuočiai – nebūtų nei Tavo proprotėvio, nei Tavęs.

Naudojamas tinkamai, stresas mobilizuoja, daro stebuklus ir gelbėja gyvybes.

Tačiau.

Tikras stresas – ir tikras pavojus – yra vienkartinis, retai pasitaikantis įvykis.

Išimtis iš taisyklės, o ne kasdienio gyvenimo norma.

Bet dauguma mūsų – įskaitant mane iki šiol – gyvena atvirkščiai.

Todėl verta priminti vėl ir vėl ir vėl, tiek sau, tiek kitiems:

Pavojaus signalas, kurį Tau siunčia nesąmoninga raumenų įtampa, yra netikras.

Taip, jis atrodo tikras, bet.. Toks nėra.

Todėl gyventi tame nesąmoningai jaučiamame pavojuje, kurį pats sau susikuri – tai gyventi iliuzijoje.

Iliuzijoje, kuri labai nemaloni, neproduktyvi ir absoliučiai beprasmė.

Žodžiu, „not fun“.

Dar kartą:

KODĖL Tu norėtum tai pats sau daryti?..

Diena iš dienos, metai iš metų.

Ypač, kai supranti, kad chroniškas stresas ilgainiui Tau gali kainuoti rimtą gabalą Tavo sveikatos.

3. SILPNINA TAVO IMUNITETĄ IR ATVERIA KELIĄ LIGOMS.

„Visos ligos nuo nervų.“

Liaudies išmintis

„Kaukis-arba-bėk“ programa yra labai galingas išgyvenimo mechanizmas:

Į Tavo sistemą trenkia adrenalinas ir visi Tavo kūno-proto resursai pajungiami į fizinę kovą už išlikimą.

(Girdėjai vieną iš tų istoriją, kai mama pakelia automobilį tam, kad išgelbėtu po juo gulintį vaiką? Panašu, kad tai tiesa.)

Tačiau.

Tokia kūno mobilizacija turi savo neišvengiamą kainą.

Nes.

Tam, kad kuo labiau padidintų Tavo jėgą bei greitį – ir Tavo tikimybę išgyventi – Tavo kūnas privalo trumpam prislopinti:

  • Tavo imuninę sistemą;
  • Organų bei ląstelių regeneraciją;
  • Reprodukcijos organų funkciją;
  • Ir kitus, kritinėje situacijoje išgyventi nepadedančius procesus.

Paprasta, logiška ir genialu.

Bet.

Jei Tavo kūnas NUOLAT siunčia streso signalą į smegenis – „..kažkas negerai, kažkas negerai, kažkas negerai..“ – tada Tavo imuninė sistema NUOLAT yra prislopinta.

Ir Tu tampi pažeidžiamas ligoms, kurių šiaip būtų lengva išvengti.

Kas per *#@$&!*?

Tu man pasakyk.

;)

4. TRUKDO TAU PRIIMTI KOKYBIŠKUS SPRENDIMUS IR VERČIA SUKTIS UŽDARAME „ŽIURKĖS RATE“.

„Nėra nieko beprasmiškesnio, nei su dideliu efektyvumu daryti tai, ko iš viso nereikia daryti.“

Peter Drucker

„Kryptis yra svarbesnė už greitį. Daug kas juda į niekur didžiuliu greičiu.“

Interneto išminčiai

Mes visi turim vienodą valandų kiekį per dieną.

Bet.

Kodėl tada vieni progresuoja sprintais ir šuoliais, o kiti sukasi vis toje pačioje vietoje – kaip voveriukai rate, kuris jiems patiems seniai nusibodo?

Trumpas atsakymas:

Nes sprendimų kokybė yra DAUG svarbiau už jų kiekį.

Bet dauguma mūsų priima sprendimus maždaug tokiu būdu:

  • Nesąmoninga raumenų įtampa siunčia Tau netikro pavojaus signalą: …kažkas negerai, kažkas negerai, kažkas negerai
  • Kuris Tavo prote aktyvuoja raudonai blyksinčią panikos programą:
    reikia kažką daryti!.. reikia kažką daryti!.. reikia kažką daryti!..
  • Ir Tavo kyborgas (Tu) ima automatiškai – karštligiškai – daryti veiksmus.

Tuos kurie po ranka, tuos kuriuos darė dažniausiai ir tuos, kurie jam tiesiog patogiausi.

Daryti kažką – BET KĄ – kad tik kaip nors išgyventų tą baisų pavojų, kurio iš tikro nėra:

Tikrinti paštą kas 5 minutes, kramtyti nagus, kelti ant kojų kitus ir bėgioti su gesintuvais tvano metu.

Nes iliuzinio pavojaus pagrobtas protas nuoširdžiai tiki, kad kokybiškam mąstymui dabar tiesiog „nėra laiko“:

„Vėliau.“ „Per didelė prabanga.“ „Dabar negaliu.“

„Vėliau“ dažniausiai nutinka už gerų 40 metų ir mistiškai transformuojasi į  apgailestavimų sklidiną „per vėlu..“

..ir mažai kas gali būti liūdniau.

Geroji dalis – fju!.. – to lengva išvengti.

PAVOJINGOS VISUOMENĖS NORMOS IR NAUJOJI KŪNO-PROTO HIGIENA

Ar žinojai, kad:

Vos prieš 150 metų plauti rankas prieš gimdymą ligoninėse atrodė visiška nesąmonė – todėl 1 iš 6 moterų ligoninėj mirdavo nuo… Infekcijų, kurias pernešė murzinos gydytojo rankos.

Klausimas pamąstymui:

Kokios dar kūno-proto higienos normos yra visuotinai toleruojamos dabar, nors gali būti labai pavojingos?

Žinau, kad skambės eretiškai, bet..

Kokybiškas mąstymas ir fizinė bei emocinė Tavo gerovė yra ne prabanga, kurios Tu  dabar negali dar sau leisti, bet būtinybė, kuri yra pasiekiama ištiesus ranka.

Viskas, ko reikia, tai Tavo sprendimas:

Prisiimti atsakomybę už vis gilesnį savo kūno atpalaidavimą.

Nuspręsk rast savo būdą. Vienaip ar kitaip.

Nes Tu jau žinai, kad:

Iš Tavo raumenų sklindantys įtampos/atsipalaidavimo signalai stimuliuoja Tavo smegenis ir daro tiesioginę įtaką Tavo mąstymui, sprendimams bei veiksmams.

O to pasekoje – ir Tavo gyvenimui apskritai.

Kokias žinutes jie Tau siunčia?

  • Chroniško streso ir netikro pavojaus, kurie tik sekina organizmą ir verčia Tave suktis uždarame „žiurkės rate“?

Ar…

  • Asmeninės galios, vidinės ramybės ir nuolatinio augimo – kai giliai viduje Tu žinai, kad Tu būsi ten, kur Tavo širdis bei dvasia nori būti?

Anksčiau ar vėliau, vienaip ar kitaip.

TAI.. NUO KO BŪTENT PRADĖTI?

„Jei nori pradėti kasdien valyti dantis dantų siūlų – pradėk tik nuo vieno danties.“

BJ Fogg
(Žmogaus elgesio psichologijos profesorius Stanford’e)

Yra daug skirtingų būdų, kurie leidžia Tau giliai atsipalaiduoti:

Masažas, meditacija, sąmoningas badavimas, joga, bodywork’as ir beveik bet kuri intensyvi fizinė veikla.

Per daugybę skirtingų eksperimentų ir patirčių, aš galiausiai buvau įtikintas, kad:

  • Kasdienė meditacija ir joga yra svarbiau, nei valytis dantis;
  • Periodinis tailandietiškas bodywork’as išlaisvina energiją ir emocijas, kurių vienas pats Tu negalėjai pasiekt.

Tikiu, kad šios šventosios trijulės mano gyvenime nieks nepakeis.

Tačiau šį kartą noriu pasiūlyti Tau kai ką kito.

Nes.

Kiekvienas iš šių būdų, kad ir koks esminis jis būtų, turi savo iššūkius – barjerus – kurie gali Tave sustabdyti:

  • Meditacijai reikia techninių įgūdžių;
  • Jogai reikia įgūdžių IR noro primti didžiulį fizinį diskomfortą;
  • Tailandietiškam bodywork’ui nereikia įgūdžių, tačiau jis gali būti LABAI skausmingas.

Jei Tu tikrai nori susikurti įprotį periodiškai atpalaiduoti visą savo kūną – nuosekliai ir iki galo – tada verta rasti būdą, kuris turėtų mažiausią įmanomą barjerą.

Tas elementariai magiškas būdas yra..

PLŪDURIAVIMAS POJŪČIŲ ELIMINAVIMO KAMEROJE

Sunku rasti paprastesnį, malonesnį ir efektyvesnį būdą, kuris giliai atpalaiduotų visą Tavo kūną ir protą, nei plūduriavimas „Pojūčių Eliminavimo Kameroje“:

  • Tu guli šiltame vandenyje be jokių pastangų;
    (Vanduo sklidinas magnio druskų – jos kelia Tave į viršų ir maitina kūną tuo pat metu.)
  • Vandens temperatūra tokia pat, kaip Tavo kūno – 36.6°C;
    (Išnyksta riba tarp Tavo išorės bei vidaus ir Tave užlieja komfortas.)
  • Aplink Tave –  visiška tamsa ir tyla;
    (Tokia reta mūsų pasaulyje – niekas nebestimuliuoja nei Tavo kūno, nei proto.)

Tavo kūnas ištyžta, kaip popierinis rankšluostis vandenyje – PAGALIAU!.. – ir Tavo raumenys kas sekundę vis labiau atsipalaiduoja, nes visą darbą už juos atlieka vanduo.

(Kažką panašaus turėjai patirti, plūduriuodamas motinos isčiose.)

Lieki tik Tu, visiškas atsipalaidavimas ir dėmesys.

Neleisiu sau pasakoti, kas gali nutikti toliau – jei labai nori, daugau gali sužinoti štai čia – tik pasakysiu, kad:

A. Kiekvienos plūduriavimo sesijos metu Tavo sąmonės kelionė į save bus įdomi, maloni ir nepakartojama;

B. O įvairialypė nauda – gili, ilgai besitęsianti ir neišvengiama.

Geroji žinia:

Tu gali susipažinti su plūduriavimu jau šį savaitgalį, net 40 valandų trunkančiame plūduriavimo vakarėlyje, kuris vyks naujai gimstančiame Miesto Šamanų Klube, kurio vardas ZEN SPA.

:)

Visa informacija apie renginį rasi ČIA.


P.S. Akivaizdu, kad šioje srityje aš dar tik naujokas, todėl man labai įdomu:

Ką Tu darai, kad periodiškai kuo labiau atpalaiduotum save?

Brukštelk žemiau į komentarus. ;)

P.P.S. Štai ką apie plūduriavimą sako pirmieji Genties plūduriuotojai:

„Plūduriavimas buvo labai nice – patiko tai, kad tas healing (jei galima taip įvardinti) efektas dar iki šiol jaučiasi, tad nors ir nepavyko zen būsenoje visą +1 h išbūti bei mintys kiek plaukiojo, tačiau vienareikšmiškai užskaitau ir tikiu, kad anksčiau/vėliau kartosiu bei kitiems parekomenduosiu“

Giedrius

„Įdomiausia buvo tai, kad ėmiau vaikščioti po prisiminimus. Labai ryškiai. Kai kuriuos gyvenimo momentus prisiminiau per visus pojūčius. Taip gyvai mano atmintis nėra veikusi…“

Kamilė

„Laikas praėjo labai greitai, stebuklingai į meditaciją nepanirau, bet atsipalaiduoti labai lengva. Kartais, atsiminęs kur esu, pradėdavau žaisti pluduriavimais, kartais išskrisdavau į kosmosą, kartais tiesiog galvojau apie aktualius dalykus.

Patyrimas tikrai įdomus ir visiems rekomenduoju pabandyti, jei ne dėl reklamuojamų naudų, tai dėl galimybės porą valandų pabūti ramiai su savimi.“

Aras

P.P.P.S. Jei tikiesi marmuro, auksinių rankenų ir swarowski kristalų, turiu nuliūdinti, kad Zen Spa plūduriavimo studijoje to nebus:

Estetika ten kukli ir funkcionali, bet higiena yra aukščiausias prioritetas.

Jei kiltų klausimų – Zen Spa komanda maža, bet atsidavusi ir visada pasiruošusi į juos atsakyti.
______________________________________________________________
ŽINAI, KAM TAI GALĖTŲ BŪT ĮDOMU? PASIDALINK SU DRAUGU.

komentarai

Horizontal A